tisdag 16 augusti 2011

Äntligen vila!

Tvätten är klar och jag har precis fått i mig lite middag. Så skönt att allt är tvättat! Däremot blir det morgondagens problem att vika och lägga allt på sin platts i skåp och lådor. Det får bli lite skrynkligt för nu orkar inte min kropp mer idag.


Så här ser det ut hemma hos oss nu. Som ni kanske förstår så blev det en del spring upp och ner i trappan för mig idag. så nu ska jag följa läkarens råd tills i morgon, och bara ligga stilla och vila =)

Snart kommer min älskling hem också!! <3


2 kommentarer:

  1. Lilla gumman... försök ta det lugnt, och ta hand om dig och lillan.
    Känn dig absolut inte värdelös för att du inte kan göra något, du FÅR INTE känna så (som du skrev i ett tidigare inlägg)
    Du gör något väldigt stort och betydelsefullt genom att ligga och ta det lugnt, och det är att ta hand om er lilla dotter. Det största och viktigaste jobb du kan göra!
    Jag tycker du är fantastisk som inte klagar och gnäller och tycker synd om dig själv...
    Men snart hjärtat så får du lön för mödan. En fantastisk liten bebis i dina armar.

    Bamse kram!
    /Eva

    SvaraRadera
  2. Gumman du gör helt rätt i att vila och jag tycker du ska försöka göra det ännu mer...(VET att det är skittråkigt.) Jag var lika aktiv som du då jag väntade Thea, och var i full gång varje dag trots förvärkar och starka sammandragningar med VILA som rekomendation från läkarna. Men idag förstår jag mer läkarnas oro och att man faktiskt borde tagit det betydligt lugnare. Varenda dag är viktig för lilla skruttan där inne och det är inte lång tid kvar nu. Så håll ut! Du ska INTE känna dig som en dålig flickvän för att du behöver vila. DU bär ju på ERT barn, och det är jag helt säker på att Tobbe förstår. Du har varit helt fantastisk som tagit dig igenom en hel graviditet med starkt illamående m.m. Snart snart är ni föräldrar istället =) =) Massa kramar

    SvaraRadera