torsdag 11 augusti 2011

Barnmorskan

Idag var vi iväg hos barnmorskan igen. Allt såg jätte bra ut och jag ligger nu mitt på kurvan för normal storlek =P Vi fick som vanligt lyssna på hennes lilla hjärta. Man blir så lycklig av att få höra hur det pickar på =) Magen hade växt två centimeter sedan sista och jag har gått upp 4 kg. Helt sjukt det där med vikten! nog för att jag inte har gått upp någon annan stans än på magen. Men jag gillar ändå inte att se siffrorna öka =S Jag fick iaf en ny tid hos läkaren för att kolla livmoder tappen osv. Jag har också blivit kallad till ett tillväxts ultraljud nästa fredag. 

Efter allt det så åkte jag med mamma till mormor och morfar och fikade. Fikan blev till middag och jag var inte hemma förren vid åtta. Men trots en lång dag och en hel del spänningar i magen har jag haft det jätte bra =) I morgon blir det lugnt här hemma. vilo dag för mig och bebisen =P


1 kommentar:

  1. Det är helt galet att vi aldrig träffats förr(varför har vi inte?) men ändå är jag så sjukt överväldigad över denna lilla tjej som snart kommer till världen och intresserad av din graviditet ( jag följer ju din blogg)

    Hoppas allt går bra och att du tar det lugnt. Inte så lugnt som du bara kan utan mer än så!:) kram fr Christina:)

    SvaraRadera