torsdag 25 augusti 2011

Jobbigt

Det där med vänskap är inte lätt alls. Jag har under den här graviditeten verkligen märkt vilka som är mina vänner och vilka som inte är det. Jag har dom som jag pratar med ofta och dom som man pratar med sällan. Men man har ändå samma sorts vänskap. Sedan har jag dom som jag trodde var mina vänner som helt försvann när jag blev gravid. Som inte hör av sig alls och som heller inte svarar när man försöker nå dom. Och det är riktigt jobbigt. Att jag har gått i flera år och trott att dom är bra vänner till mig. Det känns väldigt tråkigt och synd. Hädanefter kommer det krävas mycket mer innan jag öppnar mig och tar in folk i mitt liv. Jag vill vara säker på vilka som är äkta och vilka som bara är skit.

Jag kan iaf vara hur glad som helst över dom vänner jag har. Ni är underbara!




2 kommentarer:

  1. Ha många bekanta, en hel del kompisar... men välj dina vänner med omsorg!
    Med några få riktigt bra vänner, är kompisarna inte lika viktiga.
    Ge Linda en stor kram från mig i morgon när hon kommer, och be henne krama dig från mig!

    Kram
    /Eva

    SvaraRadera
  2. Ah, vad synd. Jag var med om lite samma sak i âr, jag är inte gravid men andra saker hände som visade pa var mina vänner stod och inte. Det ar trakigt att det ar sa men tyvarr ser livet sa ut, den dag man bildar familj flyger manga ivag sin kos. Forsok att se det positiva i det, att de vanner du har nu, dom AR verkligen dina vanner och kommer alltid vara dar for dig! :) hoppas allt ar bra med dig annars matilda :)

    SvaraRadera