tisdag 16 augusti 2011

Läkarbesöket igår

Jag var på Prima Liv igår igen. Dom skulle kolla att allt var bra och ta lite prover. Den här gången fick jag en underbar läkare =) Som dessutom visade sig vara en medlem på SATS så hon visste precis vem jag va =) Kul att man som receptionist fof är ihågkommen efter 8 månader.

Hon ville inte göra ett vaginalt ultraljud eftersom att jag inte haft mer ont än sist jag var där. Hon tyckte det var dumt att reta livmodertappen/livmodern och i värsta fall sätta igång förlossningen. ( Trots att alla läkare pratar så där så har jag svårt att tro att jag kommer föda snart. Jag kommer säkert gå över tiden. )
Men hon sa att jag måste ta det jätte lugnt och eftersom att jag fof har värkar så måste jag försöka ta det ändå lugnare än jag gjort hittills. ( Jag har väldigt svårt för det också. Känner mig totalt värdelös när jag inte gör nått. Jag blir nere och deppig. Känner mig som en jobbig och dålig flickvän osv. )

Sedan skickade hon iväg mig för att ta lite blodprover. Vet inte vad alla var för men det behövdes tydligen =)

Efter allt det där mötte jag upp söta Malin och hennes kille Patrik i mörby centrum. Vi åt lunch och pratade lite skit =) jätte trevligt va det! Sedan åkte jag hem och la mig på soffan. Vilket jag verkligen behövde. Visade sig att jag hade feber.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar